Apple'ın ARKit: Hile sayfası – TechRepublic

ARKit, Apple'ın artırılmış gerçeklik geliştirme çerçevesidir ve milyonlarca iOS cihazıyla uyumludur. İşte geliştiricilerin ve son kullanıcıların ARKit hakkında bilmesi gerekenler.

arkitero.jpg

Resim: Apple, Inc.

ARKit, 2017 yılında Apple'ın Dünya Çapında Geliştirici Konferansı'nda iOS 11 ile piyasaya sürüldü. Artırılmış gerçeklik (AR), Apple ve diğer yüksek teknoloji şirketleri tarafından geliştirilen özel teknolojinin ön saflarında yer alıyor ve bu yeni kit, geliştiricilerin AR'yi iOS cihazlarına getirmesine yardımcı oluyor. Geliştirme kiti, iOS cihazlarda daha önce hiç görülmemiş bir AR entegrasyonu düzeyine izin vermek için en son donanımla entegre edilmiştir.

Bu makale ARKit'e bir giriş niteliğindedir. AR geliştirme çerçevesi hakkında yeni bilgiler olduğunda bu kaynağı düzenli aralıklarla güncelleyeceğiz. Ayrıca indirme olarak da mevcuttur, Hile sayfası: Apple'ın ARKit'i (ücretsiz PDF).

GÖRMEK: Artırılmış gerçeklik: Hızlı sözlük (TechRepublic Premium)

Yönetici Özeti

  • ARKit nedir? iOS, iOS Yazılım Geliştirme Kiti'nde (SDK) ARKit adlı bir çerçeve içerir. Bu çerçeve, geliştiricilerin artırılmış gerçeklik uygulamaları oluşturmasına ve iOS cihazlarının donanım ve yazılım özelliklerinden yararlanmasına olanak tanır.
  • ARKit neden önemlidir? Sanal gerçeklik gibi, artırılmış gerçeklik de teknolojide sıcak bir konudur. AR, uygulama kullanıcılarının sanal nesneleri gerçek bir dünyaya yerleştirmesine ve ardından onlarla etkileşime girmesine olanak tanır. AR uygulamaları özellikle oyun, alışveriş ve endüstriyel sektörler için popüler olacak.
  • ARKit kimleri etkiler? iOS 11, ARKit'i içeren ilk iOS sürümüydü ve o zamandan beri yeni iOS sürümlerine dahil edildi ve geliştiricilerin uygulamalarında AR deneyimleri oluşturmalarına olanak sağladı. Bu, kullanıcıları iOS cihazlarında ARKit uygulamalarını indirip kullanabildikleri için de etkiler.
  • ARKit ne zaman kullanılabilir? ARKit, Haziran 2017'de WWDC '17'deki beta sürümünden bu yana Xcode 9'un bir parçası olarak geliştiricilerin kullanımına sunuldu. ARKit uygulamaları, 19 Eylül 2017'de iOS 11'in yayınlanmasıyla birlikte App Store'da tüketicilere sunuldu.

GÖRMEK: TechRepublic'in tüm hile sayfaları ve akıllı kişi kılavuzları

ARKit nedir?

ARKit, iPhone'lar ve iPad'lerle uyumlu, Xcode'da bulunan bir artırılmış gerçeklik çerçevesidir. ARKit, geliştiricilerin ekrandaki kamerayı sanal nesnelerle harmanlayarak dijital nesneleri gerçek dünyaya yerleştirmelerine olanak tanır ve kullanıcıların bu nesnelerle gerçek bir alanda etkileşim kurmasına olanak tanır.

Bunu, alanın bir haritasını oluşturmak için iOS cihazlarındaki kamerayı kullanarak, CoreMotion verilerini kullanarak masa üstleri, zeminler ve cihazın fiziksel alandaki konumu gibi şeyleri tespit ederek yapar. Kullanıcının herhangi bir kalibrasyon yapması gerekmez – bu, bu alanda bir atılımdır.

ARKit çoğu modern iOS 11 iPhone ve iPad'de çalışabilir, ve kullanabilir Metal'nin SceneKit entegrasyonu gibi özellikleri ve aşağıdaki gibi üçüncü taraf araçlarla entegrasyon Birlik ve gerçek dışı motor.

ARKit çoğu modern iPhone ve iPad'de çalışabilir ve Metal'nin SceneKit entegrasyonu gibi özellikleri ve aşağıdaki gibi üçüncü taraf araçlarla entegrasyon Birlik ve gerçek dışı motor.

ARKit, son kullanıcılar için iOS cihazlarda daha önce hiç görülmemiş yeni bir gerçek dünya entegrasyonu düzeyi sağlayacak. Bir uygulamada alışveriş yaparken evinizin içindeki mobilyayı göstermek gibi şeyler yapabilen yeni nesil uygulamalar oluşturulabilecek; sığıp sığmayacağını görmek için garajınıza park ettiğiniz hayalinizdeki arabayı gösterin; ve bu teknolojinin geliştiricilerin henüz keşfetmediği diğer birçok yaratıcı kullanımı.

Apple yarattı Hızlı Oyun Alanları ARKit kullanan meydan okuma. Swift Playgrounds uygulaması iPad için App Store'dan indirilebilir. Geliştiriciler ve son kullanıcılar, bu AR uygulamalarının nasıl oluşturulduğunu ve kullanıldığını görebilir.

Ek kaynaklar

ARKit neden önemlidir?

AR, son birkaç yıldır bir yuva teknolojisi oldu ve ARKit, bu teknolojinin burada kalacağını ve gelecekte uygulamalar için sürekli büyüyen bir alan olacağını doğruluyor. AR'nin oyun dışındaki alanlarda kullanılması oyunun kurallarını değiştirecek.

ARKit uygulamaları şu anda emekleme aşamasındadır, ancak onunla oluşturulabilecek uygulamalarda gerçek bir potansiyel vardır. Apple, AR uygulamaları oluşturmak için daha önce mevcut olandan çok daha iyi sıçramalar ve sınırlar sağlayan harika bir çerçeve sağladı. Geliştiricilerin artık bir uzmanlık geliştirmesi gerekmiyor, bunun yerine, AR ile çalışma konusunda önceden herhangi bir deneyime sahip olmadan uygulamalarında AR özellikleri oluşturmak için bu çerçeveyi kullanabilirler.

GÖRMEK: VR ve AR'nin ticari değerine ilişkin yönetici kılavuzu (ücretsiz e-kitap) (Teknik Cumhuriyeti)

İle iPhone X, Apple, hem yüz takibi hem de daha iyi konumlandırma ve topoloji algılaması sağlayacak daha iyi bir kameraya sahip gerçek bir AR cihazı yarattı.

Gelecekte, endüstri çalışanları, sağlık çalışanları, bilim adamları ve diğer teknik profesyoneller tarafından kritik bilgileri gerçek dünya sahnesi üzerine yerleştirmek için kullanılan uygulamaları görebiliriz.

Ek kaynaklar

ARKit'i hangi cihazlar ve uygulamalar destekliyor?

ARKit özellikli cihazlar, iOS 11 veya sonraki sürümleri çalıştıran ve Apple A9, A10, A11, veya sonraki işlemci; bu cihazlar gelişmiş Metal grafiklerini çalıştırmak için gereklidir. Lansman sırasında ARKit'i destekleyen uygulamaların çoğu oyun kategorisinde yer alıyor; AR ile daha fazla geliştirici çalıştıkça, faydalı uygulamaların sayısında bir artış göreceğiz.

ARKit desteğiyle piyasaya sürüldüğünde mevcut olan popüler uygulamalardan bazıları şunlardır: RoomScan Pro, İnsan Anatomisi Atlası 2018, ve Gece Gökyüzü 5, ayrıca aşağıdakiler.

Oyunlar

Araçlar ve diğer uygulamalar

  • Overstock.com (Ücretsiz): Nasıl görüneceklerini görmek için gerçek boyutlu 3D mobilya modellerini bir odaya yerleştirin; Hatta bir ölçek duygusu elde etmek için etrafında dolaşabilirsiniz.
  • Edmunds (Ücretsiz): Arabanın sığıp sığmayacağını görmek için kitaplığında bulunan bir arabanın gerçek boyutlu bir 3D modelini garaj yolunuza veya garajınıza yerleştirin.
  • MeasureKit (Ücretsiz): Bu, sanal bir şerit metre kullanarak gerçek hayatta bir odayı veya başka bir nesneyi ölçmenizi sağlayan bir AR yardımcı programıdır.

Ek kaynaklar

ARKit 2 iyileştirmeleri

ARKit 2, gerçek dünyayla yeni yollarla etkileşim kurmalarına olanak tanıyan uygulamalara yeni bir canlı artırılmış gerçeklik deneyimi getirdi. ARKit 2 ile çok oyunculu AR oyunları, 2D görüntüleri izleme ve heykel, oyuncak ve mobilya gibi bilinen 3D nesneleri algılamanın yanı sıra mümkün oldu.

GÖRMEK: Sanal ve artırılmış gerçeklik politikası (TechRepublic Premium)

ARKit 3 iyileştirmeleri

ARKit 3, artırılmış gerçekliği daha da ileri götüren özellikler ekler. En fazla üç yüzü takip edebilen People Occlusion'ı kullanarak AR içeriğini insanların önünde veya arkasında gösterebilirsiniz. Artık tamamen yeni AR paylaşımlı oyun deneyimleri sağlayan ortak çalışma oturumlarını da destekleyebilirsiniz.

Hareket yakalama, vücut pozisyonunu ve hareketini anlamak, eklemleri ve kemikleri takip etmek için kullanılabilir ve yalnızca nesneler yerine insanları içeren yeni AR deneyimlerine olanak tanır.

Diğer önemli iyileştirmeler:

  • Bir seferde 100 görüntüye kadar algılama özellikleri
  • Bir görüntünün fiziksel boyutunun tahmini
  • 3B nesne algılama daha sağlamdır ve karmaşık ortamlardaki nesneleri daha iyi tanıyabilir
  • Makine öğrenimi, ortamdaki uçakları daha hızlı algılamak için kullanılır ve bu da daha hızlı AR ortamı kurulumuna yol açar
  • Eşzamanlı ön ve arka kamera kullanımı, yüz tanıma ile AR içeriğiyle yeni yollarla etkileşime girebileceğiniz anlamına gelir
  • iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR ve iPad Pro'da birden fazla yüz takibi artık aynı anda en fazla üç yüzü izleyebiliyor

ARKit 4 iyileştirmeleri

ARKit 4, WWDC '20'de duyuruldu ve 2020'de Xcode 12 ve macOS 11 ve iOS 14 ile birlikte piyasaya sürüldü. 2020'de iPhone ve iPad'lerde LiDR'nin tanıtılmasıyla Apple, bu sensörlerden ARKit 4'e yararlanmak için işlevsellik eklemeye karar verdi. ARKit'in bu sürümüne, izleme ve nesne algılamayı iyileştirmek için LiDR sensöründen gelen derinlik bilgileri eklendi.

Ayrıca ARKit 4, artırılmış gerçeklik deneyimlerini belirli coğrafi koordinatlara yerleştirmek için Apple Haritalar verilerini kullanan yeni bir özellik olan Konum Bağlantılarını da ekledi.

Reality Composer ve RealityKit

ARKit'te bulunan bu yeni araçlar, geleneksel AR tasarım deneyiminin çok az olduğu veya hiç olmadığı AR sahnelerinin oluşturulmasına yardımcı olabilir.

Daha fazla bilgi için, hakkında bilgi edinin Apple geliştirici web sitesinde Reality Composer ve Reality Kit.

Ek kaynaklar

ARKit ne zaman kullanılabilir?

ARKit, Haziran 2017'den itibaren iOS 11 beta ve Xcode 9 beta'daki geliştiricilerin kullanımına sunuldu. ARKit'in 1.0'ın son sürümü, Eylül 2017'de iOS 11 ile birlikte piyasaya sürüldü. Geliştiriciler, 19 Eylül 2017'den itibaren iOS için App Store'da ARKit uygulamalarını kullanıma sunmaya başladı. ARKit, Xcode'un en son sürümlerinin içinde en yeni iOS SDK'ları ile birlikte gelir.

Sürüm değişiklikleri

  • Haziran 2017: Apple, ARKit betasını Xcode 9 ve iOS 11 betalarının yanında yayınladı.
  • Eylül 2017: Apple, ARKit'in konumu, topolojiyi ve kullanıcının yüz ifadelerini algılamasını sağlayan TrueDepth kameralı iPhone X'i duyurdu.
  • Eylül 2017: Apple, ARKit'e yeni dahil edilen Yüz İzleme özellikleriyle iOS 11'i halka ve Xcode 9'u geliştiricilere sundu.
  • Kasım 2017: Apple, iPhone X'i halka sunacak ve geliştiriciler TrueDepth kamera sistemindeki yüz izleme özelliklerinden yararlanabilecekler.
  • Haziran 2018: iOS 12 beta, WWDC'deki geliştiricilere yayınlandı ve ARKit 2'nin beta sürümünü getirdi.
  • Eylül 2018: Apple, iOS 12'yi halka yayınlayarak ARKit 2'yi iPhone'lara ve iPad'lere getirerek geliştiricilerin ARKit 2 uygulamalarını herkese açık olarak yayınlamasına olanak tanıyor.
  • Haziran 2019: iOS 13 beta, WDWC'deki geliştiricilere yayınlandı ve ARKit 3'ün beta sürümünü getirdi.
  • Eylül 2019: iOS 13, yeni üçüncü taraf uygulamalar ve deneyimler aracılığıyla ARKit 3'ü halka sunarak halka sunuldu.

  • Haziran 2020: iOS 14 beta, yakın zamanda piyasaya sürülen LiDR sensörlü 2020 iPad Pro için LiDR iyileştirmeleriyle birlikte ARKit 4'ün beta sürümünü sunan WWDC'deki geliştiricilere sunuldu.

  • Eylül 2020: iOS 14, ARKit 4'ü destekleyebilen uygulamaları App Store'a getirerek halka yayınlandı.

Ek kaynaklar

Source link

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*