Microsoft PowerPoint'te eğlenceli zıplayan top mermi noktaları nasıl oluşturulur

<a href = "https://tr4.cbsistatic.com/hub/i/r/2020/03/11/76bc388e-5711-4594-b45a-ce98575c2400/resize/770x/a7b9687040d46c887619e5d9cfc82ee3/2020-03-11-3 .jpg "target =" _ blank "data-component =" modalEnlargeImage "data-headline ="

"data-credit =" Resim: Ekran Görüntüsü "rel =" noopener noreferrer nofollow ">2020-03-11-3.jpg

Görüntü: Ekran görüntüsü

Mermi noktalarının veya listelerin çoğu biraz sıkıcıdır – beyaz ekrandaki bazı metinler. PowerPoint sunumunuzda grafik veya grafik teması görebilirsiniz, ancak noktaların kendisi yumuşaktır. Konunuz biraz eğlenebiliyorsa, sıkıcı metin noktalarını eğlenceli zıplayan toplara dönüştürebilirsiniz. Bu makalede, Microsoft PowerPoint slaydına sıçrayan ve görünüşte madde işareti metni görüntüleyen ikinci bir topa dönüşen topları nasıl oluşturacağınızı göstereceğim. Eğlencenin her sunum için uygun olmadığını unutmayın, bu yüzden takdir kullanın.

Bilgilendirme: TechRepublic, bu sayfada yer alan bazı ürünlerden komisyon alabilir. TechRepublic ve yazar bu bağımsız inceleme için tazmin edilmemiştir.

DAHA FAZLA BİLGİ EDİN: İşletmeler için Office 365

Her mermi noktası için iki topla çalışacağız: Bir giriş topu ve bir metin topu. Giriş topu görünüme seken daire şekli olacaktır. Metin topu gerçek madde işareti metnini görüntüler. İki top istiflenecek ve basit bir animasyon sayesinde, zıplayan top metin topuna dönüşecek gibi görünecek.

Bu makalede, temel Priz Otomatik Şekiller ekleme gibi görevler. Kendi slaytlarınız ve verilerinizle çalışabilirsiniz veya demo .pptx dosyasını indirin. Tarayıcı sürümünde tam efektler oluşturamazsınız ve tarayıcı şovu çalıştırırken, toplar zıplamaz ve dönerler daha yavaştır.

Giriş topu nasıl oluşturulur

İlk adım, düşündüğünüzden daha basit olan zıplayan bir top yaratmaktır – basit bir animasyon seti. Başlamak için, boş bir slayda bir daire Otomatik Şeklini aşağıdaki gibi konumlandırın:

  1. Ekle sekmesini tıklayın.
  2. İllüstrasyon grubundaki Şekiller açılır menüsünden ovali seçin (temel şekiller bölümünde). Daireyi boyutlandırmak ve konumlandırmak için sürüklerken Shift tuşunu basılı tutun. Bunu yapmak mükemmel bir daire yaratacaktır.
  3. Şekil Stilleri galerisinden beyaz yazı tipiyle siyah bir seçenek belirleyin; doldurma seçeneğini kullanabilirsiniz, ancak bu stil kolay bir şekilde metin eklemenizi sağlar.
  4. Bu daire ilk mermi nokta, bu nedenle 1 sayısını girin. Stil otomatik olarak beyaz rakamı ortalar, ancak yeterince büyük değildir, bu nedenle 1'i seçin ve yazı tipi boyutunu 72 (Şekil A).

Şekil A

<a href = "https://tr2.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/f9d26634-e575-4a9f-93b2-8c20702971a5/ppbouncingball-a.jpg" hedef = "_ boş" veri bileşeni = "modalEnlargeImage" data-headline = "

Bir daire oluşturun ve 1 numaralı madde işareti noktasını ekleyin.

"data-credit =" http://www.techrepublic.com/ "rel =" noopener noreferrer nofollow ">ppbouncingball-a.jpg "data-original =" https://tr2.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/f9d26634-e575-4a9f-93b2-8c20702971a5/ppbouncingball-a.jpg

Bir daire oluşturun ve 1 numaralı madde işareti noktasını ekleyin.

İşleri basit tutacağız, ancak topu geliştirmenin birkaç yolu vardır: Gölge veya 3D efekti ekleyin, rengi değiştirin, yazı tipini veya yazı tipi boyutunu değiştirin vb. Top mermi metnine dönüştüğü için, muhtemelen iki farklı renk kullanmak isteyeceksiniz: biri giriş topu ve diğeri metin topu için, bu yüzden seçimlerinizi tamamlayıcı tutun.

Metin topu nasıl oluşturulur

Bir numaralı topumuz (giriş topu) var ve hala metin topuna ihtiyacımız var. Giriş topu aslında metni değiştirmez. Bunun yerine, metin topu giriş topunun arkasına saklanır. Metin topu giriş animasyonunu tetikleyen giriş topu kaybolur

İhtiyacımız olan bir sonraki şey bir metin topu:

  1. Giriş topunu seçin ve Ctrl + b tuşlarına basın ve kopyalanan topu sağa sürükleyin. İçeriği kopyalayıp yapıştırmak için genellikle Ctrl + c ve Ctrl + v kullanıyorsanız, bu sizin için yeni olabilir.
  2. İkinci top seçiliyken, Çizim grubundaki (içeriksel Şekil Formatı sekmesindeki) Şekil Dolgusu açılır menüsünden kırmızı (veya başka bir renk) seçin.
  3. Rakam 1'i madde işareti noktası metniyle değiştirin, Birinci Öğeve sığacak şekilde daha küçük bir yazı tipi boyutu seçin (Şekil B). Yazı tipi boyutunu 36 kullandım.
  4. Son olarak, metin topunun köşe tutamaçlarından birini seçin, Shift tuşunu basılı tutun ve metin topunu biraz daha küçük yapın – fark edeceğiniz kadar küçük değil, ancak giriş topunun arkasına saklanacak kadar küçük .

Şekil B

<a href = "https://tr2.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/0b97b992-1023-4937-ba1c-17bd8c329a0e/ppbouncingball-b.jpg" target = "_ blank" veri bileşeni = "modalEnlargeImage" data-headline = "

Metin topu oluşturun.

"data-credit =" http://www.techrepublic.com/ "rel =" noopener noreferrer nofollow ">ppbouncingball-b.jpg "data-original =" https://tr2.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/0b97b992-1023-4937-ba1c-17bd8c329a0e/ppbouncingball-b.jpg

Giriş topu nasıl canlandırılır

Hem giriş hem de metin topu hazır olduğunda, zıplayan giriş animasyonunu eklemenin zamanı geldi, ki bu son derece kolaydır:

  1. Giriş topunu (1 numaralı siyah) seçin ve Animasyonlar sekmesini tıklayın.
  2. Animasyon galerisinin Diğer düğmesini tıklayın ve Giriş bölümünden Sıçrama'yı seçin. Bunu yaptıktan sonra, PowerPoint size animasyonun nasıl göründüğüne hızlı bir şekilde göz atacak ve şeklin sol üst kısmına küçük bir 1 ekleyecektir. Rakam, animasyon sırasını tanımlar.

Giriş topu resmin içine girdiğinde, ortadan kaybolmasını istiyoruz. Bunu yaparsanız alttaki metin topu ortaya çıkar. Bunun için Çıkış Daralt animasyonunu kullanmak istiyoruz:

  1. Giriş topunu seçin.
  2. Animasyon sekmesini tıklayın.
  3. Gelişmiş Animasyon grubunda Animasyon Ekle açılır menüsünü tıklayın. (Bu nesnenin zaten bir animasyonu var, bu yüzden bunu Ekle açılır menüsünden seçmeniz gerekiyor.)
  4. Çıkış bölümünden Soldur'u seçin. Tüm animasyonların birlikte nasıl çalıştığını öğrendikten sonra, isterseniz daha dramatik bir animasyon seçebilirsiniz. Şimdilik, bu iyi çalışıyor.
  5. Ardından, Başlat ayarını Öncekinden Sonra olarak değiştirin (Zamanlama grubunda).

Metin topu nasıl canlandırılır

Bu noktada, giriş topumuz slayta sıçrar ve sonra kaybolur. Şimdi maruz kaldığında biraz eğlence ekleyerek metin topunu biraz canlandıralım. Metin topunu seçin ve animasyon galerisini kullanarak İnce bölümden Döndür'ü seçin. İnce bölüm kullanılamıyorsa, listenin altındaki diğer seçeneklerden birini tıklayın. Animasyonlar sekmesinde, Başlat seçeneğini Öncekinden Sonra olarak ayarlayın.

Şimdi iki topu konumlandırmaya hazırız – onları istifleyeceğiz. İlk olarak, metin topunu seçin ve bağlamsal Şekil Biçimi sekmesindeki Geriye Gönder açılır listesinden Arkaya Gönder'i seçin. Veya Giriş sekmesindeki Yerleştir seçeneğini kullanın. Ardından, metin topunu giriş topunun üstüne yerleştirin ve kaybolmasını izleyin. Hala orada, giriş topunun arkasında. Metin topunu biraz daha küçük yaptığınızda hatırlıyor musunuz? Bu yüzden — bunu yapmak metin topunu tamamen gizlemeyi kolaylaştırır.

Bu noktada üç animasyon var, ancak görebileceğiniz tek şey bir nesne – giriş topu. İlk madde işareti hazır, bu yüzden F5 tuşuna basın. İlk olarak, giriş topu seker, ancak metin topu gizlenir. Top zıplamayı durdurduktan sonra kaybolur. Son olarak, metin topunun dönme animasyonu pozuna biraz eğlence katar. İşler düzgün gitmezse, önce Başlat seçeneklerini kontrol edin.

Daha fazla madde işareti nasıl eklenir

Bir mermi noktanızı tamamladıktan sonra, diğer madde işaretlerini oluşturmak için kullanabilirsiniz. İlk olarak, her ikisi de şekiller seçilir. Ardından, Ctrl düğmesini basılı tutun ve bir kopyasını sağa sürükleyin. (Kopyala ve yapıştır kullanmanız gerekmez.) Rakamı 2 olarak değiştirin. Arkaya Gönder'i seçin (Giriş sekmesindeki Yerleştir seçeneği veya Şekil Biçimi sekmesindeki Yerleştir grubu). Bu sadece geçicidir. Metni değiştirme (Şekil C) ve ardından metin topunu arkaya gönderin. Gördüğünüz gibi Şekil D, şimdi iki giriş topu var.

Şekil C

<a href = "https://tr2.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/507a2892-82e0-434b-87d7-fa3492ccc646/ppbouncingball-d.jpg" target = "_ blank" veri bileşeni = "modalEnlargeImage" data-headline = "

Metni değiştirin.

"data-credit =" http://www.techrepublic.com/ "rel =" noopener noreferrer nofollow ">ppbouncingball-d.jpg "veri-orijinal =" https://tr2.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/507a2892-82e0-434b-87d7-fa3492ccc646/ppbouncingball-d.jpg

Şekil D

<a href = "https://tr1.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/d130191a-c561-48b9-995c-1c88661f3e7d/ppbouncingball-e.jpg" target = "_ blank" veri bileşeni = "modalEnlargeImage" data-headline = "

Giriş topunu üstte bırakarak metin topunu arkaya gönderin.

"data-credit =" http://www.techrepublic.com/ "rel =" noopener noreferrer nofollow ">ppbouncingball-e.jpg "veri-orijinal =" https://tr1.cbsistatic.com/hub/i/2020/03/10/d130191a-c561-48b9-995c-1c88661f3e7d/ppbouncingball-e.jpg

Giriş topunu üstte bırakarak metin topunu arkaya gönderin.

Tüm mermi puanlarınızı alana kadar devam edin. Yığınlarla çalışırken, her iki topun da seçildiğinden emin olmak için bir yığındaki her iki bilyeyi de sürüklediğinizden emin olun. Animasyon bölmesinde üç yeni animasyon bulacaksınız; her madde işareti yığınının üç animasyonu olacaktır.

Şovu (F5) çalıştırın ve ilk madde işaretini başlatmak için tıklayın. Hazır olduğunuzda, ikinci, üçüncü vb. Tetiklemek için tıklayın.

Diğer animasyonları keşfedin

Tüm animasyon basit ve tamamlanması kolaydır. Ancak, denemek isteyebileceğiniz birkaç varyasyon vardır. Örneğin, dönebilen animasyonu kaldırmayı deneyin ve giriş topu kaybolurken metin topunun solmasına izin verin. Madde işareti öğesini gizlemek ve sonra göstermek için kullanabileceğiniz çok sayıda animasyon vardır. Anahtar, ikisini yığınlamak ve oradan keşfetmek.

Ayrıca bakınız

Source link

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*